zondag 16 maart 2008

Week 2

Er is alweer een weekje voorbij gegaan. Het ging al wat beter op het werk want ik mag alsmaar meer doen. Het is wel zo dat ik soms een uur niks te doen heb en met mijn vingers zit te draaien terwijl ik op een ander moment 4 taken tegelijk krijg. Ik heb verschillende nieuwe taken gekregen:

  • Hotel vouchers maken
  • Hotel offers maken
  • Faxen naar hotels om te boeken voor de klant
  • Een aanvraag naar een autobusmaatschappij schrijven
  • Een programma maken voor een klant
  • Contactpersonen invoegen in het ACT-systeem (iets à la Access)
  • Naar Saturn gaan om een boodschap
  • Communicatie met een Tsjechische klant in verband met een gids
  • Cadeautjes inpakken
  • De Rechnungsausgang in Excell zetten + klasseren in een map
  • Een Bestätigungsanfrage naar hotels schrijven
  • Met het Tobit Infocenter werken (faxontvangsysteem op de pc)

Dit zijn allemaal kleine dingen. Deze week is er ook iemand weggegaan uit het bedrijf, een meisje dat Kathrin Hiller heet. Zij was 1 van de weinigen die mijn naam juist uitsprak. De meesten zeggen Feeeeeeemke. Waarschijnlijk omdat de bazin dit altijd zegt en het personeel dan maar aanneemt dat dit de juiste uitspraak is.

Volgende week vrijdag is het Karfreitag en dan moet ik niet werken. Paasmaandag heb ik ook vrij, dus het wordt een lekker lang weekend. Ik heb vanaf morgen wel keukendienst, dan moet ik de keuken opruimen, koffie maken en de afwasmachine opzetten. Ik weet wel niet hoe de koffiemachine daar werkt want het is een speciale die cappucino, espresso en nog veel meer maakt.

Volgende week zijn de bazin en Olga (de Russische spokesperson) de hele week naar Rusland voor een beurs daar. Ik ben vanaf dan verantwoordelijk voor de FIT´s. Dit zijn boekingen voor minder dan 15 personen. Ze geven me dus al verantwoordelijkheid, ook al worden de belangrijkste zaken gecheckt door de andere werknemers.

Het leven hier in het huis is ook zeer leuk. Spijtig dat de avonden hier zo kort zijn omdat ik pas rond 7 uur thuis ben. Als de U-Bahn weer rijdt dan zal ik hopelijk iets vroeger thuis zijn.

Vorige week ben ik nog iets vergeten te vertellen. Ik heb namelijk de eerste werkdag een boete van de BVG gekregen. De U-Bahn kwam eraan en de automaat wou mijn briefje van 10 euro niet nemen dus dan ben ik maar zonder kaartje gereisd. Slecht idee dus, ik heb een boete van 40 euro gekregen en ben die dag zelfs 2 keer gecontroleerd.

Ik sluit nu af want dit bericht duurt al lang genoeg. Tot de volgende!

Fem

Geen opmerkingen: