woensdag 23 april 2008

Schoolwork

Dag mensen!

Alles gaat hier heel goed. Ik moet gewoon eens aan mijn schoolwerk beginnen want ik stel dat alsmaar uit. Hiermee bedoel ik: stageverslag, website en eindwerk. Het is wel zo dat ik gestimuleerd word eraan te beginnen door mijn medebewoners hier die duidelijk geen uitstellers zijn en dat is wel goed. Daar ben ik zeer blij om. Ik ga mij deze week op mijn stageverslag concentreren zodat het hopelijk tegen maandag af is. Ik moet natuurlijk eerst nog wat info aan de bazin vragen want je moet ook financiële gegevens hebben en ik heb al van de rest gehoord dat deze info niet vaak vrijgegeven wordt.

Na mijn stageverslag ga ik mij volledig op het eindwerk smijten en dan tussendoor nog wat aan die website prutsen. Sarah was al eens naar de bib hier in Berlijn gaan kijken om wat boeken in verband met haar eindwerk op te zoeken maar je moest al meer dan 10 euro betalen om binnen te mogen dus mij niet gezien.

Ik mag eigenlijk best wel belangrijke dingen doen op mijn werk want ik mag rekeningen maken. Olga was er dinsdag niet en Susann kwam bij mij en vroeg wat ik moest doen voor Olga. Toen ik zei dat ik rekeningen moest schrijven, schrok ze precies een beetje. Ze wist niet dat dat ook al in mijn takenpakket zat. Ik vraag wel altijd iemand om na te kijken want ik snap hoe belangrijk een rekening is en als er dan fouten in staan en ik heb het al naar de klant verstuurd. Die risico's neem ik niet.

Er was vandaag bezoek op het werk van mensen van het Lindner Hotel am Ku'damm. Ze hadden een grote schaal met fruit mee en voor iedereen een stressbal in de vorm van een pinguin. Ze gaven een pinguin omdat ze net eentje geadopteerd hebben in de zoo van Berlijn. Deze week hebben we nog een ander raar geschenk van een hotel gekregen. Bij de post zat een bruine envelop met...ham! Een hotel had dus vacuum verpakte sneetjes ham opgestuurd. What's next? Op Astrid haar werk hadden ze dit ook gekregen.

Ik ben alweer weg! Tot de volgende keer!

Fem

Geen opmerkingen: