zaterdag 5 april 2008

Judisches Museum, City & Colour en The Kills

Hey


Hier ben ik weer met een nieuw berichtje. Deze week is weer vlot verlopen op het werk. Ik heb weer veel aanvragen gedaan en ben nu zo'n beetje de persoonlijke assistent van Olga wanneer het gaat over Engelstalige correspondentie. Ze vraagt me constant om haar mails te verbeteren en ze laat me ook het gevonden hotelaanbod in het Engels naar haar klanten zenden. Die sturen mij wel altijd in het Russisch terug maar leve de online vertaalmachines zou ik zo zeggen!

Vrijdag was een eerder verrassende dag. We waren rond de middag nog maar met 4 op het werk: Katrin, Antje, Felix en ik. Ik zat alleen aan mijn eiland want Olga en de boekhoudster hadden een vrije dag. De bazin was nog maar net de deur uit of Felix begint te roddelen! Maar wat ben ik nu allemaal te weten gekomen? Wel, Felix is nog maar net aangenomen en heeft nog een soort van leercontract. Hij wordt dus niet zo veel betaald. Hij vroeg de anderen of de bazin altijd zo was. Zo een controlfreak. Toen begon het geklaag. Bleek dat ze daar allemaal tegen hun goesting werken. Ze vinden Frau Emnet Propper een slecht leiderfiguur die teveel controle wilt en de motivatie van haar werknemers zo wegneemt. Antje zei zelfs dat als er iets maar niet in orde komt voor een klant, ze met angst naar huis gaat. Ze heeft schrik als er iets fout loopt, zelfs als het haar fout niet eens is. Felix zei ook dat er geen plezier was op het werk, alles verloopt zo strak. Antje stelde zelfs enkele andere werkplaatsen voor aan Felix, plaatsen waar hij het misschien ook eens kan gaan proberen. Het merendeel van de mensen wil er dus weg maar vinden niks. Antje wil heel graag in Italië werken. Wat een soap!


Nu even een verslagje van de rest van de week:


Zondag 30 maart


Astrid verjaarde die dag en we hebben lekkere pannenkoeken gegeten! Later zijn we dan naar het Joods Museum geweest met Lieve Pillen. Ik vond het museum interessant maar Lieve scheurde er een beetje doorheen. Dingen die ik graag wilde uitproberen, die liep ze snel voorbij. Ik ben dan ook soms een beetje van de groep afgeweken. Ik heb wel leuke foto's genomen, 119 to be exact. Als je wil weten wat er allemaal te zien is, dan moet je er echt zelf eens naartoe gaan. Er is wel veel security. We moesten zelfs door een metaaldetector, ik waande me al op het vliegveld. Hieronder staan enkele foto's die ik genomen heb.




Dinsdag 1 april


Op dinsdagavond zijn Annelies DT, Sarah en ik naar het concert van City & Colour geweest. Het vond plaats in een kerk, de Passionskirche. Wat een akoestiek! Dallas Green speelt vooral akoestische nummers dus dat klonk heel mooi in de kerk. Het voorprogramma was een band die Lillian heet maar die vond ik eigenlijk niet zo goed. City & Colour daarentegen, prachtig. Hij heeft zo'n mooie stem. Hij ziet er een beetje nerdy uit maar heeft veel tattoo's op zijn armen. Hij heeft er ook twee nieuwe fans bij gekregen die avond: Annelies en Sarah. Ik heb enkele foto's genomen en een beetje gefilmd. Hieronder staat 1 foto en 1 filmpje. Het liedje heet 'Coming Home' en het is mijn favoriete liedje van z'n eerste CD.






Donderdag 3 april


Op donderdagavond zijn Sarah en ik naar The Kills geweest. We waren daar rond 9 uur omdat het dan begon maar om 10 uur kwamen ze pas on stage. We stonden helemaal vooraan en zagen dus heel goed. Ik was wel geirriteerd door de blonde del die zich voor ons kwam zetten met het excuus dat ze enkele foto's ging nemen en dan weer naar achteren zou trekken. Dikke leugen natuurlijk! Ze is daar het hele concert blijven staan. Maar het concert was echt heel goed. De sfeer zat er echt in, de muziek was goed en ik vond het superfijn. Ik heb enkele foto's genomen en heb ook gefilmd. De filmpjes zijn echter niet zo goed qua geluid omdat ik recht voor de versterker stond en dat klinkt een beetje lawaaierig. Maar hieronder staan wel enkele foto's.





Zaterdag 5 april


Gisteren zijn we, Annelies DT, Sarah en ik, naar de Berlijnse Avonden geweest. Dit is een avond waarop Vlamingen en Nederlanders die in Berlijn wonen samenkomen. Ik was eerst niet echt overtuigd omdat Annelies DT had gezegd dat er een optreden was van een zangeres die à la Eva De Roovere zong en daar ben ik niet zo voor. Maar ik ben dan toch gegaan en gelukkig maar want ik vond het een erg goed optreden. De zangeres, Hannelore Bedert, was zeer grappig en zong vooral leuk in het West-Vlaams. Ik heb op deze avond ook de collega's van Annelies ontmoet en ze zagen er heel leuk uit.

Zo dit zal wel volstaan voor nu, tot volgende keer!

Fem

Geen opmerkingen: