donderdag 17 april 2008

Stinkende plant & Jimmy's Diner

Hey vrienden van mijn blog,

ik schrijf hier maar vlug een berichtje want het is al veel te lang geleden. We zullen het eerst maar even over het werk hebben. In mijn vorige bericht vertelde ik al over Felix en het roddelen. Wel, een dag later heeft hij zijn ontslag genomen. Dat is nu al de tweede in 1 maand tijd die ontslag neemt. Maar ze hebben al een volgend slachtoffer gevonden. 2 keer per week komt Hendrikje Bernd bijstaan voor de aanvragen van Scandinavië. Hendrikje spreekt Noors.

Wat mijn taken betreft is er niet zo veel veranderd. Ik mag nu wel al zaken van begin tot einde afhandelen. Van aanvraag tot rekening. Het is ook zo dat ik nu constant bezig ben. De week vliegt eigenlijk voorbij en spijtig genoeg het weekend ook. Antje is deze week naar Italië gereisd voor een bijeenkomst daar. Ze was echt aan het stressen, vrijdag voor ze vertrok omdat ze nog vanalles moest afmaken. Ze had ook keukendienst die week dus heb ik vriendelijk aangeboden de koffiemachine te reinigen. Overuren dat ik klop!

Olga gebruikt mij ook alsmaar vaker als persoonlijke vertalingsdienst. Als er iets in het Engels vertaald moet worden, komt ze altijd bij mij. Dat doet ze dan ook altijd zeer geniepig. Alsof ze niet wil dat iemand weet dat ze eigenlijk niet zo goed is in Engels. Dan fluistert ze ook altijd en kriebelt ze het zinnetje op een post-it zodat ik het kan verbeteren. Dus 1 van mijn taken is ook vertalingen van het Duits naar het Engels. Alleen weet enkel Olga ervan.

Ik heb ook altijd de neiging van iedereen met SIE aan te spreken. Katrin wijst mij er altijd op en zegt dan als ik weer iets kom vragen à la haben Sie "Wer sagst du?". Ik weet niet waarom maar ik zeg altijd Sie, het is er zo ingedramd en nu ik du mag zeggen, lukt het gewoon niet zo goed.

Maar nu over iets anders. Ik heb een probleem. Er staat hier een plant op mijn kamer en die stinkt! Het is eergisteren begonnen, ik ben dan uit miserie bij Annelies op de kamer gaan slapen. Vanmorgen dacht ik, wow de geur is weg. Maar niks is minder waar...'s avonds dook de geur weer op. Zomaar uit het niets! Ik lig hier nu dus weer op annelies haar kamer met mijn laptop terwijl zij al slaapt. Die plant wordt morgen verwijderd en op het balkon gezwierd. Daar ben ik wel heel zeker van!

Vorige week zaterdag zijn we met drie (Annelies DT, Astrid en ik...Sarah was naar België) naar een optreden geweest in een echte diner uit de sixties. Deze diner heet Jimmy's Diner en het was er zeer gezellig maar wel klein. Ik heb lekkere Buffalo Wings gegeten en een Banana Split. Maar we kwamen daar eigenlijk om de vriend van Jessica, die bij Annelies werkt, te zien spelen. Hij speelt oude rock 'n roll en ik vond het echt fantastisch. Luc en Charlotte, twee andere collega's van Annelies, waren er ook. Man, die zijn echt plezant. Annelies boft echt. Ik wou dat ik zo leuke collega's had. Ik heb echt goed gelachen. We gaan op 1 mei ook naar een voetbalmatch van Luc kijken, dat wordt beslist ook leuk. We hebben die avond echt goed gelachen, ook bij het naar huis gaan. Het was plezant! Maar allé, ik kap er maar mee. Om te eindigen zet ik hieronder nog een foto die Luc genomen heeft van ons drieën in Jimmy's Diner.



Tot de volgende!

Fem

Geen opmerkingen: